Kulcsszavaink kiválasztásakor mindig érdemes külön felmérni, hogy a konkurens oldalakon milyen szavakkal, kifejezésekkel találkozunk. Ezek a későbbiekben nagy hasznunkra lesznek, amikor a keresőoptimalizálásba szeretnénk bekapcsolódni. Vegyünk számba minden lehetséges szót, majd ezt a listát fogjuk lépésről lépesre szűkíteni a továbbiakban, amíg egy számunkra ideális formát nem ölt az egész keresés.
Az összetett kifejezések és a kulcsszavak kiválasztása innentől kezdve már gyerekjátéknak számít. Általánosságokból kell kiindulni és majd innen kell egyre inkább szűkebb célterületeket kialakítani.
A listánk akár kétszáz szóból is állhat. Fontos, hogy az alap kulcsszavak mellett a kifejezésekre is rátérjünk. A Google egyre inkább szereti az ilyen long tail szavakat és előnybe részesíti azokat az oldalakat, ahol erre fektetik a hangsúlyt.
Ha megvannak a kulcsszavak, akkor ezek köré lehet építeni a főoldalt és az aloldalakat. Természetesen nem szabad megfeledkezni a kulcsszavak kiválasztása mellett, ezeknek a sűrűségéről sem.