Minden vállalat lehet a maga nemében sikeres, de kérdés, hogy mitől válik azzá és miképpen lehet ezt a gyümölcsöző állapotot fenntartani? A legtöbb vállalatban, mely folyamatos fejlődéssel és nagymértékű piaci részesedéssel büszkélkedhet, van valami közös, amit ugyanúgy csinálnak, és sikerük kulcsát jelenti. Ez a közös pont pedig az emberi kapcsolatok fontossága és ápolása. Tehát ezek a cégek arra jöttek rá, hogy az ügyfelek jobb megbecsülése sokkal több sikert eredményezhet, mint az sokan gondolnák. Vagyis rájöttek, hogy a legtöbb vásárló akkor költi el szívesen pénzét például egy boltban, ha úgy érzi, hogy ő a fontos és nem csak a pénze. Ha valóban kiszolgálják az igényeit és kíváncsiak rá, nem pedig csak a pénztárcájának tartalmára hajtanak. Ezen a gondolaton nyugszik a network marketing alapelve is, vagy ez alapján hozták létre ez a ma még új marketing ágazatot. A network marketing célja az olyasfajta kommunikáció végzése, mely állandó, mindig jelen levő, mégsem zavaró és agresszív. A network marketing által mindig azt érezheti az ügyfél, hogy törődnek vele és nem csak a pillanatnyi igényével, hanem a jövőbenivel is. Szeretnének neki örömet okozni új termékek fejlesztésével és átadásával, hogy ő még elégedettebb lehessen.