A földkerekség talán egyik legismertebb social média platformja a Facebook. Az utóbbi években számos új közösségi média felület jelent meg a piacon, de a Facebook még mindig stabilan tartja vezető szerepét. A fiatalok szívesebben használnak más alkalmazásokat, szerintük a Facebook már elavult és nem trendi. Azonban az idősebb és középkorú felhasználói bázisa még mindig nagyon aktív. Sokan bosszankodnak rá, hogy a kezdetekhez képest teljesen átalakult. Ami igaz is és sajnos nem a jó irányba. Míg korábban szárnyaltak az organikus elérések, ma már fizetett hirdetés nélkül nehezen boldogulnak az üzleti oldalak. A közösségi média már csak ilyen. Üzleti vállalkozás, tehát bevételt kell produkálnia, még ha ennek néha közfelháborodás is az ára. A Facebook mindig próbál új dolgokat fejleszteni, amivel az az egyik célja, hogy még felhasználóbarát legyen a felület. Valamint igyekszik olyan új funkciókat beintegrálni, amivel még érdekesebbé és szórakoztatóbbá tudja tenni az oldalt. Az egyetlen cél, hogy ne csökkenjen a felhasználói bázis és hogy aktívan, valamint sok időt töltsünk el az oldal böngészésével. Mark Zuckerberg az oldal tulajdonosa álmodta meg például a like gombot, amivel az oldalon közzétett tartalmakat „tetszikelhetjük”. Sokáig szándékosan nem volt az oldalon nem tetszik gomb, hiszen a vállalat filozófiája szerint az oldal a pozitív érzések kifejezésére biztosít lehetőséget. Engedve azonban a felhasználók részéről érkező nyomásnak, ma már 7 különböző reakciógomb segítségével fejezhetjük ki véleményünket az adott poszt tartalom iránt.